نگاهی بر وضعیت بازار مسکن 

نگاهی بر وضعیت بازار مسکن 
نگاهی بر وضعیت بازار مسکن 

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، جهت کلی بازار مسکن، رسیدن به ثبات قیمتی است. هر چند ممکن است تا پایان سال شاهد یک سری ریز نوسان باشیم. در اردیبهشت امسال یک افزایش سنگین ماهیانه قیمت را داشتیم که علت آن فضای احساسی...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، جهت کلی بازار مسکن، رسیدن به ثبات قیمتی است. هر چند ممکن است تا پایان سال شاهد یک سری ریز نوسان باشیم. در اردیبهشت امسال یک افزایش سنگین ماهیانه قیمت را داشتیم که علت آن فضای احساسی و روانی بود. عموما افرادی که جا مانده بودند و تحلیل دقیقی از بازار ملک نداشتند اقدام به خرید کردند و بعضا حاضر بودند به هر قیمتی خرید را انجام دهند. از ابتدای تیر ماه، گروه سودا گران که دیگر بازار مسکن را برای کسب سود، مناسب تشخیص ندادند عملا از بازار خارج شدند، نتیجه این شد که قیمت مسکن از تیر ماه روند کاهشی به خود گرفت و در بعضی مناطق کاهش چشمگیری به خود اختصاص داد.
 به اظهارات کارشناسان و مسئولان بازار مسکن نهایتا خود را تعدیل می‌کند، مقایسه قیمت مهر ماه با تیر ماه سال جاری نشان می‌ دهد بر خلاف جریان عمومی، برخی مناطق نرخ رشد بالاتری داشتند. اگر مهر ماه ۱۳۹۶ که بازار مقداری تکان خورد و در آذ رماه ۱۳۹۶ نمود پیدا کرد را ملاک قرار دهیم می‌ بینیم مناطقی که تا مهرماه ۱۳۹۷ نرخ رشد آنها کمتر از متوسط شهر بود در مهر ماه ۱۳۹۸ به نوعی خود را تراز کردند، زیرا با توجه به این ‌که درسیاست ‌های شهر سازی و مطلوبیت زندگی تغییر محسوسی در مناطق ایجاد نشده، تمامی مناطق خود را تراز می‌ کنند.
از این رو مسکن در تمام دنیا یکی از حوزه‌ هایی است که بخش‌ های عمومی و دولتی، سیاست‌ های حمایتی خاص خود را برای آن  دارند. اقتصاد دولتی ما در همه بخش‌ ها پررنگ است اما در مسکن نقش چندانی ندارد، در حالی که باید این جایگاه مثل سایر کشور ها وجود داشته باشد که دولت در زمینه‌ های مسکن حمایتی بیشتر ورود کند تا معیشت بر عموم مردم آسان گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)